Herland Report: Påskens budskap handler om dommen over menneskeheten og Guds vei ut av tragedien. Budskapet er både av fysisk og metafysisk karakter. Det beskriver hendelser i den spirituelle verden såvel som historien om Jesus Kristus og hans lidelse på korset.
Vi eksisterer som en fysisk kropp, men har også en sjel og har ett viktig element til: Menneskets ånd som evner å kommunisere inn i den åndelige dimensjon.
Ateismens århundre, 1900-tallet, har bidratt til å viske ut kunnskapen om denne verdenen for mennesker i Vesten.
De har blitt fortalt at mennesket har tatt Guds plass og at vi nå, uten samhandlingen med den åndelige dimensjon, skal beherske å skape en vidunderlig verden her på denne jorden der alle lever sammen i fred.
Selve hovedkjernen i den marxistiske tanke var nettopp dette.
Påskens budskap: Jeg skal i påsken fremlegge tanker om de ulike dagenes metafysiske betydning i det kristne budskap.
Bibelen har vært vår kulturs viktigste bok og verdens mest leste samling av bøker i århundrene før ateismen tok oss.
RELATERTE ARTIKLER:
- Umulig å overdrive kristen filosofis betydning for utviklingen av Europa. #NyeBabylon
- Den sekulære ekstremismen i Europa. Mohammed Usman Rana.
- Samfunnsforskning er ikke verdinøytral, sterkt preget av politisk korrekthet.
- Revolusjonerende bok “5G og vår trådløse virkelighet” viser farene ved 5G.
Påskens budskap: Den er full av anekdoter, visdomsfulle dikt, fortellinger som forteller historiske hendelser så vel som underliggende metafysiske poeng.
Bibelen er en oppskriftsbok på veien til indre fred og et liv rettet mot kjærligheten til andre.
Jeg snakker ikke om de kristne organisasjonene eller paven eller hvorledes organisert religion har utviklet seg. Jeg snakker om troens åndelige, indre liv i hvert enkelt menneskes hjerte.
På denne dagen, Palmesøndag, fortelles det at Jesus red inn i Jerusalem på et esel – og alle hyllet ham. De samme som noen dager senere skrek at de ønsket hans død, hyllet ham på denne dagen.
Kontrasten kunne ikke vært større. Også fordi han red inn på eselet, som var regnet for å være slavenes arbeidshjelp. Jesus identifiserte seg hele sitt liv med de fattige, de syke, de hjelpeløse.
Følg gjerne de bibelske fortellingene fra Matteus evangeliet, i dag fra kapittel 21. God påske til alle, troende og ikke-troende!